Daily maps of the Free Fair of Cachoeira-BA: culture, hegemony and structure of feeling

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30962/ec.1435

Keywords:

Estrutura de sentimento, Análise cultural, Hegemonia.

Abstract

The article analyzes the discourses employed by marketers in the constitution of meanings for the Cachoeira Free Fair, take as references parameters on culture as an integral way of life. From an exploratory effort of ethnographic research articulated to cultural analysis, shared values, practices and meanings that express a process of dispute and resistance, individual and/or collective, against hegemonic social models are identified. The research is supported by the cultural hypothesis of feeling structure.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Daniela Matos, Universidade Federal do Recôncavo da Bahia - UFRB

Professora-Adjunta do Centro de Artes, Humanidades e Letras- CAHL - da Universidade Federal do Recôncavo da Bahia - UFRB - e docente permanente do Mestrado em Comunicação/UFRB.

Jorge Cardoso Filho, Universidade Federal do Recôncavo da Bahia - UFRB

Professor-Adjunto do Centro de Artes, Humanidades e Letras- CAHL - da Universidade Federal do Recôncavo da Bahia - UFRB - e docente permanente do Mestrado em Comunicação/UFRB.

Jussara Maia, Universidade Federal do Recôncavo da Bahia - UFRB

Professora-Adjunta do Centro de Artes, Humanidades e Letras- CAHL - da Universidade Federal do Recôncavo da Bahia - UFRB - e docente permanente do Mestrado em Comunicação/UFRB.

Luiz Henrique Sá da Nova, Universidade Federal do Recôncavo da Bahia - UFRB

Professor-Adjunto do Centro de Artes, Humanidades e Letras- CAHL - da Universidade Federal do Recôncavo da Bahia - UFRB.

Published

20-12-2018

How to Cite

Matos, D., Filho, J. C., Maia, J., & Nova, L. H. S. da. (2018). Daily maps of the Free Fair of Cachoeira-BA: culture, hegemony and structure of feeling. E-Compós, 21(3). https://doi.org/10.30962/ec.1435

Issue

Section

Artigos Originais