The invisible daily life in Adam Magyar's work

Authors

  • Victa de Carvalho Pereira da Silva Universidade Federal do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.30962/ec.1921

Keywords:

Photography. Everydaylife. Time. Experience

Abstract

In search of forms of time representation able to demonstrate its complexity, several recent visual and audiovisual works of art turn to urban daily life as a strategy to reflect on our current experience. From the "Urban Flow" (2006-2013) and "Stainless" (2011-2015) series by the Hungarian artist Adam Magyar, this article intends to observe emerging temporalities seized through hybrid technologies to capture images in the context of cities. Our objective is to reflect on the multiple ways of experiencing time through images today, as well as on the main challenges of photography in the context of contemporary art.

 

Keywords: Photography. Daily. Time. Experience.

 

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Author Biography

Victa de Carvalho Pereira da Silva, Universidade Federal do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brasil

Doutora pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal do Rio de Janeiro, com estágio de pesquisa na Université Paris1: Sorbonne, Paris, França. Professora Associada da Escola de Comunicação da Universidade Federal do Rio de Janeiro, onde é também professora e vice-coordenadora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Cultura da Escola de Comunicação da UFRJ. É integrante o grupo de pesquisa N-imagem e vice-coordenadora do grupo de pesquisa Fotografia, Imagem e Pensamento (CNPq).

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Published

28-06-2020

How to Cite

de Carvalho Pereira da Silva, V. (2020). The invisible daily life in Adam Magyar’s work. E-Compós, 23. https://doi.org/10.30962/ec.1921

Issue

Section

Artigos Originais