A esposa do solteiro

A Pioneering Experience of Film Production between Brazil and Argentina

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30962/ec.2452

Keywords:

Silent film, Film history, Brazilian cinema, Argentine cinema

Abstract

This article discusses the production, circulation and repercussion in the press of the fictional feature film A esposa do solteiro (Carlo Campogalliani, 1925), whose title in Argentina was La mujer de medianoche. As the whereabouts of a complete copy of the film are not known, the motion picture press and photographs of the film were used as the main sources. It is a pioneering production between Brazil and Argentina, involving professionals of Italian origin Paulo Benedetti, Federico Valle, Carlo Campogalliani and Letizia Quaranta, which points to ways of internationalization even in still incipient cinematographies.

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Author Biography

Arthur Autran Franco de Sá Neto, Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, São Paulo, Brasil

Doutor em Multimeios pela Universidade Estadual de Campinas (Unicamp), mestre em Ciências da Comunicação e bacharel em Comunicação Social pela Universidade de São Paulo (USP). É professor associado da Universidade Federal de São Carlos (UFSCar). Tem experiência nas áreas de Comunicação e Artes, atuando principalmente com os seguintes temas: cinema, Brasil, história, ideologia e crítica.

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Published

12-07-2022

How to Cite

Franco de Sá Neto, A. A. (2022). A esposa do solteiro: A Pioneering Experience of Film Production between Brazil and Argentina. E-Compós, 25. https://doi.org/10.30962/ec.2452

Issue

Section

Artigos Originais