O papel da narrativa no projeto da sociedade empreendedora e na cultura da inspiração

Authors

  • Vander Casaqui Universidade Metodista de São Paulo, São Bernardo do Campo, São Paulo, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.30962/ec.1850

Keywords:

Communication and consumption. Entrepreneurial culture. Culture of inspiration. Narrative. Discourse.

Abstract

The role of narrative in the project of entrepreneurial society and in the culture of inspiration

 Abstract

This work aims to deal with narratives as an object of study, in the context of entrepreneurship and the culture of inspiration, based on the theory of Bruner (1991) on the elements that characterize the narrative. When we approach critically the theme of entrepreneurship, we understand the fundamental role of inspirational narratives, which articulate discursive context and materiality, the spirit of time and subjectivity, economy and life trajectories. As an empirical object, we analyze the entrepreneurial self-help micronarratives of Blog Generation of Value in light of Bruner's narrative theory.

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Author Biography

Vander Casaqui, Universidade Metodista de São Paulo, São Bernardo do Campo, São Paulo, Brasil

Doutor pelo Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo, com Pós-Doutorado pela Universidade Nova de Lisboa. Docente do Programa de Pós Graduação em Comunicação Social da Universidade Metodista de São Paulo - UMESP.

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Published

28-06-2020

How to Cite

Casaqui, V. (2020). O papel da narrativa no projeto da sociedade empreendedora e na cultura da inspiração. E-Compós, 23. https://doi.org/10.30962/ec.1850

Issue

Section

Artigos Originais