Brands, Consumer and Decoloniality

Aesthetic-Political Representations of Laboratório Fantasma

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30962/ec.2699

Keywords:

Brands, Fashion, Decoloniality, Cultural Studies, Hip hop

Abstract

Through the theoretical-methodological articulations of Cultural Studies and decolonial epistemologies, in this article, we intend to understand how the native brands of hip-hop culture can undertake their efforts for decolonization, for the rescue of the ancestry, history and identity of the subordinated peoples who they claim to represent. A brief exploration of some objects through which the forms of representation of the Laboratório Fantasma materialize shows to what extent the brand has strived for the recognition of an aesthetic and political sense in its trajectory and role in Brazilian hip-hop culture.

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Author Biography

Marcio Ricardo da Silva Barbosa, Universidade Federal do Recôncavo Baiano, Cachoeira, Bahia, Brasil

Doutor e Mestre em Comunicação e Cultura Contemporâneas pela Universidade Federal da Bahia (PósCom/UFBA). Possui graduação em Comunicação Social com habilitação em Publicidade e Propaganda pela Universidade Católica do Salvador. É professor substituto nos cursos de Jornalismo e Publicidade e Propaganda da Universidade Federal do Recôncavo Baiano (UFRB).

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Published

11-10-2023

How to Cite

Silva Barbosa, M. R. da. (2023). Brands, Consumer and Decoloniality: Aesthetic-Political Representations of Laboratório Fantasma. E-Compós, 26. https://doi.org/10.30962/ec.2699

Issue

Section

Artigos Originais