The Emergence of the Brazilian Creative Economy 2.0

digital communication ecosystem and cultural transmutation

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30962/ecomps.2836

Keywords:

Creative economy 2.0, Cultural sustainability, Hyper culture, New cultural traditions, Cultural innovation

Abstract

The present article examines the Brazilian Creative Economy, based on a analysis of the Brazilian Creative Economy Report: Situation Analysis and Evaluation of the Social and Creative Entrepreneurship Program. It is argued that the cultural transmutations triggered by the digital communication ecosystem provoke a crisis in established cultural traditions while simultaneously engendering new cultural traditions. Digital communication capable of reconfiguring cultural and economic processes. These dynamic highlights the emergence of the Brazilin Creative Economy 2.0.

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Author Biography

Romilson Marco dos Santos, Universidade Federal de Pernambuco, Recife, Pernambuco, Brasil

Doutor em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP), com bolsa da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes). Mestre em Comunicação e Semiótica pela mesma instituição. Graduado em Comunicação Social, com habilitação em Rádio e TV, pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (Unesp). Pós-doutorando no Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Federal de Pernambuco (PROPAD-UFPE).

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Published

01-04-2025

How to Cite

Santos, R. M. dos. (2025). The Emergence of the Brazilian Creative Economy 2.0: digital communication ecosystem and cultural transmutation. E-Compós. https://doi.org/10.30962/ecomps.2836

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