Advertising in public service

Buying media from the perspective of reasonableness

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30962/ec.2591

Keywords:

Government advertising, Public communication, Media purchase, Technical media, Reasonableness

Abstract

The identification and empirical analysis of criteria and guidelines used by advertising agencies of the federal public administration in the application of resources in advertising seeks, in this approach, to detect behaviors that favor the improvement of public investment policies in media from the perspective of reasonableness. This study involves, from 2017 to 2020, the performance of three Brazilian companies in the advertising market: Secretaria Especial de Comunicação Social da Presidência da República (SECOM), Banco do Brasil and the Banco Nacional de Desenvolvimento Econômico e Social, in addition to complementary role of the Tribunal de Contas da União.

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Author Biographies

Isabelle Bento dos Santos Silva, Universidade de Fortaleza, Fortaleza, Ceará, Brasil

Graduada em Jornalismo pela Universidade Federal do Ceará (2008). Possui pós-graduação (MBA) em Gestão Empresarial pela Fundação Getúlio Vargas (2016) e Mestrado em Administração Profissional pela Universidade de Fortaleza (2021). Acumula experiência na área de Comunicação, com ênfase em publicidade, comunicação pública, comunicação organizacional, produção audiovisual e assessoria de imprensa. É gerente executiva na empresa Banco do Nordeste do Brasil.

Tiago Jessé Souza de Lima, Universidade de Brasília, Brasília, Distrito Federal, Brasil

Doutor em Psicologia Social pela Universidade Federal da Paraíba (UFPB) com estágio de doutorado no Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa. É professor adjunto do Programa de Pós-Graduação em Psicologia Social, do Trabalho e das Organizações na Universidade de Brasília (UnB).

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Published

29-08-2022

How to Cite

Bento dos Santos Silva, I., & Souza de Lima, T. J. (2022). Advertising in public service: Buying media from the perspective of reasonableness. E-Compós, 25. https://doi.org/10.30962/ec.2591

Issue

Section

Artigos Originais